REBEL laver hjul til cykelryttere som vil køre stærkt, men ikke betale overpris.


Rebellerne spurgte om jeg ville hjælpe med at få deres visuelle identitet til at afspejle deres ambitioner med produkter og service. Samarbejdet blev et skoleeksempel på metodisk designproces. Vi startede med en mini-workshop for at få klarhed om brandets værdier, så jeg havde et godt udgangspunkt for udvikling af et narrativ og en visuel identitet.

REBEL er et no-nonsense brand som tester produkterne i den virkelige verden (fremfor diverse pseudovidenskab). Derfor konceptet Welcome to our testlab’. Et begreb som kan aktiveres med brugernes egne billeder fra træning og væddeløb verden over. Jo vildere, jo bedre.

REBELs nye tagline More speed – less spin’ kan jeg også sætte mit navn under.

No-nonsense holdningen afspejles også i typografien: Gode, gamle Berthold Akzidenz Grotesk.
Glæder mig til fortsættelsen: At folde den visuelle identitet ud på hjemmeside, emballager, annoncering mm.

 

Eksempler på produktdesign: